top of page

Betingelser

Sidst opdateret den 11-03-2024

Om SecureFirst

SecureFirst ApS (SecureFirst / os / vi) har til hensigt at hjælpe små og mellemstore virksomheder med at opnå en højere it-sikkerhed.

Vi udbyder et online it-sikkerhedssystem (Applikationen), via securefirst.dk som tilbydes i en betalt FULD-version. Herudover tilbyder vi  en række tillægsprodukter og -ydelser. 

Ud over Applikationen driver vi securefirst.dk samt andre hjemmesider og online kanaler (Websites), hvor der bl.a. findes informationer og hjælp til aktuelle og potentielle brugere af Applikationen.

Vores Applikation, Websites og tillægsprodukter/ -ydelser tilbydes udelukkende til erhvervskunder.

Definitioner

Applikation: IT-sikkerhedssystemet SecureFirst og valgte tillægsmoduler.

Brugsdata: En type data, der genereres ved brug af Applikationen. Brugsdata indeholder Kundedata, teknisk information og trafikinformation (operativsystem, browsertype, tastatursprog, IP-adresse og lignende) og aggregeret Kunde- eller brugergenereret data (varighed af session, tilbagemeldinger, antal indsendte fakturaer, bogføringsår oprettet og lignende).

Dataansvarlig: Det organ, der afgør til hvilke formål og med hvilke hjælpemidler, der må foretages behandling af Personoplysninger.

Databehandler: Det organ, der behandler Personoplysninger på den Dataansvarliges vegne.

Kundedata: Data, der tilhører kunden (eller dennes brugere), og som bearbejdes i Applikationen såsom matchende sårbarheder, svar fra it-sikkerheds undersøgelsen, email adresser, navne og andre former for produktionsdata og dokumenter.

Personoplysninger: Enhver information, der kan relateres til en identificeret person, eller data, der direkte eller indirekte kan identificere en person.

Disse betingelser er gyldige fra den 28. august 2023 og erstatter alle tidligere versioner.

1. Accept af abonnement og betingelser 

1.1. Nærværende købsbetingelser (herefter “Betingelser”) tiltrædes ved godkendelse på skrift eller email, på fremsendt tilbud.

Hermed accepteres betingelser og databehandleraftale og gælder mellem SecureFirst ApS, CVR-nummer 44238780, Marktoften 10, 3660 Stenløse herefter “SecureFirst” og dig som kunde.

2. Abonnementsbetingelser for SecureFirst 

2.1. Vores Applikation tilbydes udelukkende til erhvervskunder, og vores service er dermed business to business.

2.2. Hvis du repræsenterer en virksomhed, som bliver kunde hos os, indestår du personligt for, at du lovligt kan acceptere disse betingelser på virksomhedens vegne. 

 

2.3. Vi kan til enhver tid ændre og opdatere disse betingelser og oplysninger om rettigheder. De gældende betingelser vil altid være tilgængelige på vores websites. Brug af Applikationen og/eller vores websites efter en ændring af disse betingelser, betragtes som din accept af de ændrede betingelser.

3. Brug af Applikationen og køb af tillægsprodukter og -ydelser 

3.1. Vi giver dig en ikke-eksklusiv og tidsbegrænset ret til at anvende Applikationen. Denne ret gælder udelukkende for dig og dine kollegaer, og Applikationen må hverken benyttes af andre eller til at foretage databehandling eller ydelser for andre. Du indestår for og har det fulde ansvar for dem, som du giver adgang til Applikationen, eller som bruger dit login.

3.2. Du må ikke overdrage dit abonnement til tredjemand uden skriftligt samtykke fra SecureFirst. 

4. Pris og betalingsbetingelser 

4.1. De til enhver tid gældende priser fremgår af securefirst.dk. Priserne er angivet eksklusiv moms og i danske kroner (DKK). Vi forbeholder os retten til at ændre sammensætning, indhold og priser på produkter og abonnementer med varsel på e-mail eller ved opslag på vores websites.

4.2. Medmindre andet udtrykkeligt er aftalt eller fremgår af abonnementsbetingelserne, opkræves abonnementsbeløbet forud for den valgte abonnementsperiode.

4.3. Ved indgåelse af en abonnementsordning accepterer du, at betaling for abonnementsbeløbet samt eventuelle tillægsydelser eller udvidede funktioner skal foretages i henhold til de aftalte betalingsbetingelser.

Hvis du gør brug af tillægsydelser eller udvidede funktioner, accepterer du, at der skal betales for disse tillægsydelser eller udvidede funktioner særskilt ud over det gældende abonnementsbeløb.

Ved fornyelse af abonnementet og/eller ved anvendelse af tillægsydelser vil vores kommercielle partner udstede en faktura for det pågældende køb. Fakturaen vil blive sendt til den oplyste e-mailadresse i din konto. Fakturaen vil indeholde detaljer om det fakturerede beløb, betalingsfrist samt relevante betalingsoplysninger.

Det er dit ansvar at sikre, at den oplyste e-mailadresse er korrekt og opdateret, så du modtager fakturaer og betalingsinformation rettidigt. Eventuelle spørgsmål eller uoverensstemmelser vedrørende fakturaer skal rettes direkte til vores kommercielle partner ved at følge de angivne kontaktoplysninger på fakturaen.

Vi opfordrer dig til nøje at gennemgå fakturaen og betalingsbetingelserne. Manglende betalinger kan medføre suspension eller ophævelse af dine tjenester i overensstemmelse med gældende vilkår.

5. Fortrydelsesret 

5.1. Applikationen og tillægsprodukter/-ydelser udbydes udelukkende digitalt til erhvervsdrivende, og der gælder derfor ingen 14 dages fortrydelsesret.

6. Minimumsperiode for Abonnementet 

6.1. Abonnementet er underlagt en minimumsperiode på 12 måneder, der starter ved aftalens begyndelse. I løbet af denne periode vil abonnementet forblive aktivt, medmindre der foretages en gyldig opsigelse som beskrevet i punkt 7 "Opsigelse og abonnementsfornyelse".

7. Opsigelse og abonnementsfornyelse 

7.1. Abonnementet har en bindingsperiode på 12 måneder. Hvis aftalen ikke opsiges med 30 dages varsel til slutningen af den pågældende abonnementsperiode, vil aftalen automatisk blive forlænget med yderligere 12 måneder.

Opsigelsen skal modtages senest 30 dage før den nuværende abonnementsperiode udløber. Dette sikrer, at hvis opsigelsen ikke foretages med rettidig varsel, vil aftalen fortsætte for en ny 12-måneders periode.

7.2. Du kan til enhver tid kontakte info@securefirst.dk for at få slettet din konto. Dette vil blive betragtet som en opsigelse af dit abonnement.

7.3. Opsiges eller slettes en konto i løbet af en abonnementsperiode, er du fortsat forpligtet at betale for Tjenesten, indtil abonnementet er udløbet. Dine forpligtelser i henhold til denne aftale gælder i hele abonnementsperioden.

7.4. Vi forbeholder os retten til at opsige abonnementet med 3 måneders varsel.

7.5. I tilfælde af manglende betaling forbeholder vi os retten til at lukke din konto umiddelbart efter, at manglende betaling er registreret, og indtil betaling er modtaget. Vær opmærksom på, at lukningen af din konto som følge af udebleven betaling ikke frigør dig fra ansvar for de resterende betalinger i den aktuelle bindingsperiode. Aftalen forbliver gældende, og du vil fortsat være ansvarlig for at opfylde betalingsforpligtelserne for den resterende bindingsperiode, selvom kontoen er midlertidigt lukket som følge af manglende betaling.

7.6. Vi forbeholder os retten til at opsige Kundens abonnementet uden varsel ved Kundens konkurs eller insolvens.

7.7. Såfremt der sker en væsentlig overtrædelse af disse betingelser, kan vi opsige abonnementet med øjeblikkelig virkning.

8. Overdragelse 

8.1. Vi forbeholder os retten til frit at overdrage vores rettigheder og forpligtelser overfor dig til et koncernforbundet selskab eller tredjemand. Vi har endvidere ret til at bruge underleverandører, herunder bl.a. til opbevaring og behandling af data. Listen over de underleverandører, som vi anvender til databehandling, kan du finde her: securefirst.dk/underdatabehandlere.

9. Kundens data 

9.1. Du er som kunde Dataansvarlig, for så vidt angår eventuelle Personoplysninger, som uploades og behandles i Applikationen. Derudover ejer du som Kunde egne data i Applikationen. Til disse betingelser er der indgået en databehandleraftale, hvortil der henvises, for så vidt angår yderligere betingelser for behandling af Personoplysninger. Personoplysninger, som vi er behandlingsansvarlige for, bliver behandlet i henhold til vores privatlivspolitik.

9.2. Applikationen giver dig mulighed for at eksportere data fra dine dashboards i brugergrænsefladen mv. Du accepterer, at sådan eksport skal gennemføres af dig inden dit betalende abonnement ophører.

9.3. Vi er berettiget til at opbevare Kundedata efter ophør med henblik på at anvende disse i anonymiseret form til statistik og analyse af Applikationen.

9.4. Vi kan benytte Brugsdata til at vedligeholde, tilbyde og udvikle yderligere it-sikkerheds-tjenester i SecureFirst Applikationen, prissætte Applikationen og markedsføre i overensstemmelse med lovgivning, såfremt de nødvendige sikkerhedstiltag er foretaget. I de tilfælde hvor Personoplysninger som email-adresse og IP-adresse indgår i dette arbejde, skal vi anonymisere disse data. Hvis anonymisering ikke er muligt på grund af tekniske eller praktiske begrænsninger, skal vi implementere alternative kompenserende sikkerhedstiltag for at sikre gældende lovgivning. 

9.5. Vi kan dele Brugsdata med andre selskaber i DDSA Holding gruppen under samme betingelser og begrænsninger som beskrevet i denne aftale.

9.6. Vi kan give tredjemand og myndigheder adgang til Kundedata, dog kun i overensstemmelse med den relevante databeskyttelseslovgivning i forbindelse med dom, myndighedskrav, kundens konkurs, dødsfald eller lignende.

9.7. Information udledt af aggregeret og statistisk indsamlet materiale kan i særlige tilfælde sælges til tredjemand. Specifikt skal nævnes, at dataen er anonym, og du vil dermed på intet tidspunkt kunne blive identificeret.

9.8. Ved betaling behandles dine Personoplysninger af et eller flere betalingsselskaber. For mere information om de betalingsselskaber, som vi anvender, henviser vi til deres vilkår og betingelser.

10. Kundens adgang til egne data 

10.1. Du har til enhver tid fuld adgang til din egen konto og data. Vi opbevarer denne data, så længe du aktivt bruger Applikationen.

10.2. Kundedata slettes eller anonymiseres løbende efterhånden, som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes.

10.3. Såfremt du ikke har været aktiv i tjenesten i 12 måneder, sletter vi din data i henhold til databeskyttelseslovgivningen.

11. Opdateringer og driftsstabilitet 

11.1. Vi forbeholder os retten til at opdatere og ændre på Applikationen. I enkelte tilfælde kan det være nødvendigt at lukke for adgangen til Applikationen og vores websites, mens opdateringer foretages. Vi tilstræber højest mulig driftsstabilitet for Applikationen, men garanterer ikke for denne.

12. Kundens brug af SecureFirst 

12.1. Du er eneansvarlig for indholdet og lovligheden af din data og må ikke overføre eller bearbejde skadelig kode, data eller lignende (såsom virusser) til softwaren eller med softwaren eller benytte softwaren til ulovlige eller ondsindede formål.

13. Ansvar 

13.1. SecureFirst fraskriver sig ethvert ansvar i relation til disse betingelser, services eller brug af Tjenesten, uanset om dette opstår i kontrakt eller uden for kontrakt, herunder for følgeskader eller andre indirekte tab samt tab, der er opstået som følge af simpel uagtsomhed.

13.2 SecureFirst er ikke ansvarlige for nedbrud eller midlertidige afbrydelser på Applikationen, nedbrud i strømforsyning eller internetforbindelse, hærværk på systemet (både fysisk såvel som computervirus og hacking) eller andre forhold og omstændigheder, som er uden for SecureFirst's kontrol. Det kan ikke garanteres, at du kan benytte downloadede filer på enhver PC, og benyttelse vil altid forudsætte, at du er i besiddelse af software, der kan åbne/læse relevante filer.

13.3 Det maksimale erstatningsansvar overfor kunden kan uanset årsagen aldrig overstige et beløb svarende til kundens samlede betaling af vederlag i et år for brugen af Applikationen.

13.4. Brug af Applikationen, herunder bl.a. guides og vejledninger givet/fundet online eller rådgivning givet af vores medarbejdere, forslag til forbedringer og anden bistand fra SecureFirst og SecureFirst support og anden kommunikation med SecureFirst skal udelukkende ses som vejledende, er på egen risiko, og SecureFirst kan derfor ikke stilles til ansvar herfor. Vi gør vores bedste for at vejlede dig så godt, vi kan, men fejl kan ske. Du skal selv kontrollere at oplysninger, indtastninger osv. er korrekte.

13.5. Information på vores website, i vores Applikation eller i vores tillægsprodukter/-ydelser skal hverken betragtes som juridisk eller anden form for rådgivning eller ydelse. Tjek venligst alle dine detaljer og kontakt en rådgiver om din aktuelle situation for at få specifik rådgivning, før du træffer et valg.

14. Ophavsret og andre immaterielle rettigheder 

14.1. Vi har ophavsretten og ejer andre immaterielle rettigheder til Applikationen samt alt materiale på vores websites og i Applikationen. Al brug kræver vores skriftlige samtykke.

14.2. Der overdrages ingen immaterielle rettigheder til Applikationen eller andet materiale på websitet eller Applikationen til dig som kunde.

15. Tvister 

15.1. Opstår der uenighed mellem kunden og SecureFirst, skal uenigheden afgøres efter dansk ret med Byretten i København som første instans.

bottom of page